Det börjar närma sig

Kommer inte på nån riktigt bra rubrik för detta inlägg så jag passar på att uppmärksamma att sommaren börjar närma sig med stormsteg:)

I morse sprang alla vi basketspelare coopertestet ute på råslätts löparbana. 7,5 varv, närmare bestämt 3000 meter skulle läggas bakom varenda en av oss.
För min del gick det helt okej. Min tid blev 12.19.. Tiden var hyffsad men jag kände mig lite besviken men också optimistiskt när jag gick i mål för det kändes verkligen som jag gick ut för långsamt i början och hade mycket mer att ge i slutet. Men nog om det nu..

Efter coopertestet var det bara att ta 1ans buss genom praktiskt taget hela Jönköping för att gå av vid sandagymnasiet, ta sig till majstången där vi duschade och sen bara ta de långa stegen först ned till sandagymnasiet.
På schemat stod historia, engelska och dessutom idrott och hälsa.
"Höjdpunkten" under dagen var att få reda på resultatet från Nationella proven i engelska. Jag blev faktiskt riktigt glad då jag fick beskedet att jag var en av de 2 i klassen som nått upp till kriterierna för MVG. Idrott och hälsa lektionen gick helt okej och var som en "vanlig" lektion bara.

Vi hade också basketträning idag med laget. Träningen gick riktigt bra och var väldigt rolig. Simon gjorde ett bra jobb som coach (det är en del av steg 1 utbildningen han genomför).

För övrigt finns det inte så mycket att säga så jag skulle vilja ta o skriva lite kort om Amanda Karlsson.
Amanda är en av de snällaste personer som jag känner. Att hon dessutom bor på samma elevboende som jag kan beskrivas som ett riktigt privilegium då hon sprider glädje med sina "cp-humör" som hon uttrycker det. Jag vet inte hur det kan beskrivas men när hon är på det humöret så skrattar hon åt allt och alla, hon är allmänt "flummig"...
Dessutom så känner jag ingen annan så liten tjej lika stark som Amanda, hon gör fler chins än du kan räkna och dips ska vi inte tala om.. BEAST är ordet för att beskriva Amanda i gymmet.. Men ska inte glömma att när man går utanför gymmets dörrar så är hon underbart snäll och omtänksam.


Dagens plus: Phoenix Suns slog Lakers i NBA slutspelet men ligger dock under med 2-1 fortfarande, fast det blir det snart ändring på.

Dagens minus: Finns inte mycket, men att Adrian har fått känningar i sitt knä. Krya på dig mannen.

Peace


Här har vi min fina vän Amanda i egen hög person.

Kommentarer
Postat av: Amanda/BEAST ;)

Vad goo du är Erik! Du gjorde min dag :)

2010-05-24 @ 21:21:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0